MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW/ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Miejski w Pajęcznie
Referat Spraw Obywatelskich
ul. Parkowa 8/12, II piętro, pok. 305
GODZINY PRZYJMOWANIA KLIENTÓW
poniedziałek 7:30 – 15:30
wtorek 7:30 – 15:30
środa 7:30 – 15:30
czwartek 7:30 – 15:30
piątek 7:30 – 13:30
OPŁATY
Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dotyczących realizacji obowiązku meldunkowego.
17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba zgłaszająca pobyt stały działa przez pełnomocnika).
UWAGA: Opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu oraz pełnomocnictwa złożone w sprawie wydania zaświadczenia zwolnionego z opłaty w trybie ustawy o opłacie skarbowej
UWAGI
- Obywatel polski, który wyjeżdża poza granice Rzeczypospolitej Polskiej– bez zamiaru stałego pobytu – na okres dłuższy niż 6 miesięcy, obowiązany jest zgłosić swój wyjazd oraz powrót.
- Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Zgłoszenia w formie dokumentu elektronicznego można dokonać pod warunkiem otrzymania przez osobę urzędowego poświadczenia odbioru.
- Zgłoszenia powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy można dokonać przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
- Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy”.
- Dowód osobisty lub paszport.
- W przypadku zgłoszenia powrotu przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do zgłoszenia wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej,
- dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Niezwłocznie, z chwilą przyjęcia zgłoszenia meldunkowego.
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przysługuje
PODSTAWA PRAWNA
-
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego;
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
-
Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
Załączniki:
Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice RP trwającego dłużej niż 6 miesięcy
Sprawę prowadzi:
Referat Spraw Obywatelskich
Inspektor Agnieszka Wybraniec
Tel.: 34 311 12 12 wew. 242
e-mail: awybraniec@pajeczno.pl