Zawiadomienie o zgromadzeniu publicznym Drukuj

ZAWIADOMIENIE O ZGROMADZENIU PUBLICZNYM

Sposób załatwienia sprawy:

Złożenie zawiadomienie (wraz z podpisanym oświadczeniem przewodniczącego zgromadzenia, jeśli jest nim inna osoba niż organizator) oraz zdjęcie przewodniczącego zgromadzenia, w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Pajęcznie, ul. Parkowa 8/12 lub prześlij je faksem 34 311 21 35 albo zeskanuj i prześlij pocztą elektroniczną na podany adres e-mail: um@pajeczno.pl

Urząd Miejski przyjmuje zawiadomienie o planowanym zgromadzeniu publicznym, udostępniając niezwłocznie na stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej informację o miejscu i terminie organizowanego zgromadzenia oraz informuje niezwłocznie właściwego komendanta powiatowego Policji.

  1. Otrzymasz pisemną informację o terminie odbioru identyfikatora przewodniczącego zgromadzenia.

Nieuzupełnienie braków formalnych (tj. np. braku którejkolwiek z wymaganych informacji) w terminie 6 dni przed datą zgromadzenia oznacza, że zawiadomienie jest prawnie nieskuteczne.

Zamiar zorganizowania zgromadzenia wymaga zawiadomienia:

  1. Organizator zgromadzenia zawiadamia Burmistrza Pajęczna o zamiarze zorganizowania zgromadzenia w taki sposób, aby wiadomość dotarła do organu nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 6 dni przed planowaną datą zgromadzenia.
  2. Organizator zgromadzenia zawiadamia Burmistrza Pajęczna o zamiarze zorganizowania zgromadzenia pisemnie, za pomocą faksu,  lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Wymagane dokumenty

  1. Zawiadomienie o zgromadzeniu publicznym.
  2. Oświadczenie przewodniczącego zgromadzenia (jeśli jest nim inna osoba niż organizator).
  3. Zdjęcie przewodniczącego zgromadzenia.

Opłata skarbowa:

Zawiadomienie o zgromadzeniu nie podlega opłacie.

Miejsce złożenia i odbioru:

Urząd Miejski w Pajęcznie
ul.
Parkowa 8/12

Wymagane załączniki do pobrania:

  1. Zawiadomienie o zgromadzeniu publicznym
  2. Oświadczenie przewodniczącego zgromadzenia (jeśli jest nim inna osoba niż organizator)

Termin załatwienia sprawy:

Tylko w przypadku wydania decyzji o zakazie przeprowadzenia zgromadzenia publicznego. Organ gminy, po wydaniu decyzji o zakazie zgromadzenia, udostępnia niezwłocznie tę decyzję na stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej i przekazuje ją organizatorowi zgromadzenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej wraz z informacją o jej udostępnieniu.

Tryb odwoławczy:

Sąd Okręgowy w Sieradzu w terminie 24 godzin od jej udostępnienia w Biuletynie Informacji Publicznej. Wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji.

Uwagi:

  1. Burmistrz Pajęczna wydaje decyzję o zakazie zgromadzenia nie później niż na 96 godzin przed planowaną datą zgromadzenia, jeżeli:
  1. jego cel narusza wolność pokojowego zgromadzania się, jego odbycie narusza art. 4 ustawy prawo o zgromadzeniach lub zasady organizowania zgromadzeń albo cel zgromadzenia lub jego odbycie naruszają przepisy karne,
  2. jego odbycie może zagrażać życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach, w tym gdy zagrożenia tego nie udało się usunąć w przypadkach, o których mowa w art. 12 lub art. 13.
  1. Zgromadzenie spontaniczne, które odbywa się w związku z zaistniałym nagłym i niemożliwym do wcześniejszego przewidzenia wydarzeniem związanym ze sferą publiczną, którego odbycie w innym terminie byłoby niecelowe lub mało istotne z punktu widzenia debaty publicznej, nie podlega obowiązkowi zawiadomienia.

W myśl ustawy przysługuje również prawo do organizacji zgromadzenia w trybie uposzczonym, jeżeli organizator zgromadzenia uzna, że planowane zgromadzenie nie będzie powodowało utrudnień w ruchu drogowym, a w szczególności nie będzie powodować zmian w jego organizacji. Organizator zawiadamia Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego (nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 2 dni przed planowaną datą zgromadzenia). Zawiadomienie można przekazać telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej: Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego w Łodzi e-mail: wczk@lodz.uw.gov.pl lub faxem.: 42 664 14 01. WCZK niezwłocznie udostępnia na BIP informację o miejscu i terminie zgromadzenia oraz informuje właściwą Komendę Policji o zgromadzeniu.

W tym trybie organ gminy nie może wydać decyzji zakazującej na etapie rozpatrywania zawiadomienia tylko może rozwiązać je w trakcie przebiegu, jeżeli: zagraża życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach, powoduje istotne zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego na drogach publicznych lub narusza przepisy ustawy albo przepisy karne, a organizator zgromadzenia, uprzedzony przez przedstawiciela organu gminy o konieczności rozwiązania zgromadzenia, nie rozwiązuje go. Zgromadzenie w trybie uproszczonym może rozwiązać organ gminy sam lub na wniosek policji.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 lipca 2015 r. Prawo o zgromadzeniach.

Sprawę prowadzi:

Referat Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Pajęcznie
Karolina Wybraniec-Kapela – Kierownik RSO
e-mail: usc@pajeczno.pl
tel. 34 311 15 23 wew. 242
Ewa Tokarczyk – z-ca Kierownika USC
e-mail: usc@pajeczno.pl
tel. 34 311 15 23 wew. 242

Powrót
`