MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW/ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Miejski w Pajęcznie
Referat Spraw Obywatelskich
ul. Parkowa 8/12, II piętro, pok. 305
KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM/ZAINICJOWAĆ SPRAWĘ
Podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu
GODZINY PRZYJMOWANIA KLIENTÓW
poniedziałek 7:30 – 15:30
wtorek 7:30 – 15:30
środa 7:30 – 15:30
czwartek 7:30 – 15:30
piątek 7:30 – 13:30
OPŁATY
-
za wydanie decyzji administracyjnej -10 zł (tylko w przypadku wymeldowania lub anulowania zameldowania)
-
za pełnomocnictwo gdy strona działa przez pełnomocnika – 17 zł (oprócz zwolnionych z tego obowiązku wstępnych, zstępnych, powinowatych)
-
za wydanie kserokopii dokumentów (potwierdzenie zgodności z oryginałem) – 5 zł/strona
-
Opłatę można wpłacić w Kasie Urzędu Miejskiego lub bezgotówkowo na rachunek bankowy: 86 8265 0001 2001 0071 7171 0001
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Przeprowadzenie postępowania administracyjnego i wydanie decyzji administracyjnej odbywa się zgodnie z terminami określonymi w KPA – zwykle do 2 miesięcy.
TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie od decyzji administracyjnej wnosi się do Wojewody Łódzkiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji – za pośrednictwem organu I instancji.
PODSTAWA PRAWNA
-
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności,
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY
-
podanie
-
dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał do wglądu) tj. w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu (tylko w przypadku wymeldowania lub anulowania zameldowania),
-
wypełniony formularz „zgłoszenie pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego” (tylko w przypadku zameldowania na pobyt stały lub czasowy),
-
potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej 10 zł (tylko w przypadku wymeldowania lub anulowania zameldowania),
-
potwierdzenie wniesienia opłaty za pełnomocnictwo jeśli strona działa przez pełnomocnika oraz oryginał pełnomocnictwa,
-
w szczególnych przypadkach należy dołączyć inne istniejące dokumenty, np. wyrok rozwodowy, wyrok eksmisyjny, protokół komorniczy czy inne rozstrzygnięcia potwierdzające stan faktyczny w sprawie.
Załączniki:
Wniosek o zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Sprawę prowadzi:
Referat Spraw Obywatelskich
Inspektor Agnieszka Wybraniec
Tel.: 34 311 12 12 wew. 242
e-mail: awybraniec@pajeczno.pl