Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy w drodze decyzji administracyjnej Drukuj

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW/ZAŁATWIENIA SPRAWY

Urząd Miejski w Pajęcznie

Referat Spraw Obywatelskich

ul. Parkowa 8/12, II piętro, pok. 305

KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM/ZAINICJOWAĆ SPRAWĘ
Podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu

GODZINY PRZYJMOWANIA KLIENTÓW

poniedziałek 7:30 – 15:30
wtorek 7:30 – 15:30
środa 7:30 – 15:30
czwartek 7:30 – 15:30
piątek 7:30 – 13:30

OPŁATY

  • za wydanie decyzji administracyjnej -10 zł (tylko w przypadku wymeldowania lub anulowania zameldowania)

  • za pełnomocnictwo gdy strona działa przez pełnomocnika – 17 zł (oprócz zwolnionych z tego obowiązku wstępnych, zstępnych, powinowatych)

  • za wydanie kserokopii dokumentów (potwierdzenie zgodności z oryginałem) – 5 zł/strona

  • Opłatę można wpłacić w Kasie Urzędu Miejskiego lub bezgotówkowo na rachunek bankowy: 86 8265 0001 2001 0071 7171 0001

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Przeprowadzenie postępowania administracyjnego i wydanie decyzji administracyjnej odbywa się zgodnie z terminami określonymi w KPA – zwykle do 2 miesięcy.

TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie od decyzji administracyjnej wnosi się do Wojewody Łódzkiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji – za pośrednictwem organu I instancji.

PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności,

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY

  • podanie

  • dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał do wglądu) tj. w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu (tylko w przypadku wymeldowania lub anulowania zameldowania),

  • wypełniony formularz „zgłoszenie pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego” (tylko w przypadku zameldowania na pobyt stały lub czasowy),

  • potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej 10 zł (tylko w przypadku wymeldowania lub anulowania zameldowania),

  • potwierdzenie wniesienia opłaty za  pełnomocnictwo jeśli strona działa przez pełnomocnika oraz oryginał pełnomocnictwa,

  • w szczególnych przypadkach należy dołączyć inne istniejące dokumenty, np. wyrok rozwodowy, wyrok eksmisyjny, protokół komorniczy czy inne rozstrzygnięcia potwierdzające stan faktyczny w sprawie.

Załączniki:

Wniosek o zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej

Zgłoszenie pobytu stałego

Zgłoszenie pobytu czasowego

Pełnomocnictwo

Sprawę prowadzi:

Referat Spraw Obywatelskich

Inspektor Agnieszka Wybraniec

Tel.: 34 311 12 12 wew. 242

e-mail: awybraniec@pajeczno.pl

 
Powrót
`