MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW/ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Miejski w Pajęcznie
Referat Spraw Obywatelskich
ul. Parkowa 8/12, II piętro, pok. 305
KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM/ZAINICJOWAĆ SPRAWĘ
Osoba zobowiązana do wymeldowania się.
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
GODZINY PRZYJĘCIA KLIENTÓW
poniedziałek 7:30 – 15:30
wtorek 7:30 – 15:30
środa 7:30 – 15:30
czwartek 7:30 – 15:30
piątek 7:30 – 13:30
UWAGI
Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego albo opuszcza miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się.
Obywatel polski dokonuje wymeldowania z miejsca pobytu stałego albo z miejsca pobytu czasowego:
-
w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport, albo
-
w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do systemu teleinformatycznego organu gminy, pod warunkiem otrzymania przez osobę urzędowego poświadczenia odbioru.
Obywatel polski może wymeldować się z miejsca pobytu stałego lub czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.
Powyższe zasady dotyczą również cudzoziemców.
Obywatel polski, który wyjeżdża z kraju z zamiarem stałego pobytu poza granicami RP, jest obowiązany zgłosić swój wyjazd (skutkuje to wymeldowaniem z miejsca pobytu stałego i czasowego). Jeżeli wyjazd następuje bez zamiaru stałego pobytu za granicą, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, należy zgłosić swój wyjazd oraz powrót.
Zgłoszenie zgonu, dokonane w urzędzie stanu cywilnego zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego.
Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu lub paszportu.
OPŁATY
Bez opłat
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Niezwłocznie, z chwilą przyjęcia zgłoszenia meldunkowego. Organ dokonujący wymeldowania z pobytu czasowego wydaje osobie, na jej wniosek, zaświadczenie o wymeldowaniu z pobytu czasowego płatne 17 zł, poza zwolnieniami ustawowymi na podstawie art. 2 ustawy o opłacie skarbowej
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przysługuje
PODSTAWA PRAWNA
-
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego;
-
Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY
-
formularz „zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego”
-
dowód osobisty lub paszport
-
w przypadku cudzoziemców- ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo lub kartę pobytu
Załączniki:
Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego
Wniosek o wydanie zaświadczenia
Sprawę prowadzi:
Referat Spraw Obywatelskich
Inspektor Agnieszka Wybraniec
Tel.: 34 311 12 12 wew. 242
e-mail: awybraniec@pajeczno.pl