Wpisanie do rejestru wyborców Drukuj

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW/ZAŁATWIENIA SPRAWY

Referat Spraw Obywatelskich
Biuro Ewidencji Ludności
ul. Parkowa 8/12

98-330 Pajęczno
II piętro, pok. 305

GODZINY PRZYJMOWANIA KLIENTÓW
poniedziałek  7:30-15:30
wtorek 7:30-17:30
środa  7:30-15:30
czwartek  7:30-15:30
piątek  7:30-13:30

KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM/ZAINICJOWAĆ SPRAWĘ

  • wyborcy stale zamieszkali na terenie gminy lub miasta Pajęczno bez zameldowania na pobyt stały

  • wyborcy nigdzie niezamieszkali, stale przebywający na terenie gminy lub miasta Pajęczno

  • wyborcy stale zamieszkali na terenie gminy lub miasta Pajęczno pod innym adresem niż adres zameldowania na pobyt stały

UWAGI
Wpis do rejestru wyborców daje możliwość głosowania w Pajęcznie i dotyczy wszystkich wyborów/referendów, nie jest wpisem jednorazowym.

Przepisy nie wskazują terminu, do którego najpóźniej wniosek o wpisanie do rejestru wyborców musi zostać złożony, aby wyborca mógł wziąć udział w wyborach. Jednakże należy mieć na uwadze, że Burmistrz Pajęczna ma 5 dni na rozpatrzenie wniosku.
Można być wpisanym tylko do jednego rejestru – dlatego wyborcy wpisani do rejestru wyborców w Pajęcznie zostaną z urzędu skreśleni z rejestru wyborców w miejscu dotychczasowego stałego zamieszkania.

DODATKOWE CZYNNOŚCI – POWIĄZANE PROCEDURY


Z uwagi na fakt, iż zgodnie z art. 20 § 2 Kodeksu wyborczego Burmistrz Pajęczna jest zobligowany przed wydaniem decyzji o wpisaniu do rejestru sprawdzić, czy osoba wnosząca wniosek spełnia warunki stałego zamieszkania na terenie gminy lub miasta Pajęczno pod oznaczonym adresem należy przedstawić dowody potwierdzające stałe zamieszkiwanie pod wskazanym we wniosku adresem – potwierdzenie pobytu w danym lokalu przez jego właściciela bądź oświadczenie sołtysa wsi/przewodniczącego rady osiedla
o stałym zamieszkiwaniu, potwierdzenie zameldowania na pobyt czasowy, inne dokumenty potwierdzające związek z lokalem, w którym ma nastąpić wpisanie do rejestru wyborców np. rachunki dot. przedmiotowego lokalu wystawione na wyborcę ubiegającego się o wpisanie do rejestru, potwierdzenie rozliczenia podatku na terenie gminy lub miasta Pajęczno, w którym wyborca wskazał adres zamieszkania na terenie gminy lub miasta Pajęczno.

W przypadku gdy dowodem na potwierdzenie stałego zamieszkiwania mają być zeznania świadków, należy ze świadkami zgłosić się w tut. Urzędzie celem przesłuchania ich do protokołu.

Wniosek o wpis do rejestru wyborców przesłany ePUAP nie zwalnia z obowiązku wykazania stałego zamieszkiwania pod określonym adresem na terenie gminy lub miasta Pajęczno. Również należy dołączyć dodatkowe dokumenty, o których mowa wyżej.

W celu ułatwienia kontaktu można podać numer telefonu.

OPŁATY
Bez opłat

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
W ciągu 5 dni wydana zostaje decyzji o wpisaniu bądź odmowie wpisania do rejestru wyborców.

TRYB ODWOŁAWCZY
Na decyzję w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego dla miejsca zamieszkania wyborcy sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Pajęczna, w terminie 3 dni od dnia doręczenia.

PODSTAWA PRAWNA

Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy;

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011r.
w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze

WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY

  • wniosek o wpisanie do rejestru wyborców,

  • kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wyborcy,

  • pisemna deklaracja, w której wnioskodawca podaje swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

  • dokumenty potwierdzające stałe zamieszkiwanie pod określonym adresem.

Szczegółowe informacje można uzyskać także pod adresem: www.gov.pl w zakładce Meldunek i wybory → „Złóż wniosek o wpisanie do rejestru wyborców”.

Załączniki:

Wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców wraz z pisemną deklaracją zawierającą informacje niezbędne do wpisania do rejestru wyborców.

Sprawę prowadzi:

Referat Spraw Obywatelskich

Inspektor Agnieszka Wybraniec

Tel.: 34 311 12 12 wew. 242

e-mail: awybraniec@pajeczno.pl

Powrót
`