Wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Drukuj

Wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej

Sposób załatwienia sprawy:

Wypełnij wniosek CEIDG -1 (www.firma.gov.pl). Instrukcja wypełnienia jest dołączona do wniosku.

  1. Jeżeli posiadasz kwalifikowany podpis elektroniczny lub profil zaufany ePUAP możesz za pośrednictwem strony www.firma.gov.pl złożyć wniosek w formie elektronicznej bezpośrednio do CEIDG.
  2. W innym przypadku konieczna będzie wizyta w Urzędzie Miejskim w Pajęcznie Referat Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Pajęcznie przy ul. Parkowej 8/12, pokój nr 303 (lub każdego innego Urzędu Gminy w Polsce) w celu złożenia i podpisania wniosku.
  3. Możesz także wypełnić wniosek na stronie www.firma.gov.pl i zapamiętać nadany mu numer kodu kreskowego (lub zapisać na dowolnym nośniku pamięci) – wtedy po udaniu się do wybranego urzędu można go bezproblemowo odtworzyć i podpisać.
  4. Kolejną możliwością jest założenie firmy przez telefon. Usługa telefonicznej rejestracji działalności gospodarczej dostępna jest pod numerem 801 055 088. W trakcie rozmowy telefonicznej konsultant wyjaśnia zasady rejestracji działalności gospodarczej, przyjmuje dane niezbędne do wypełnienia wniosku i wprowadza je do systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Po rozmowie, klient otrzyma sms z numerem wniosku, z którym może udać się do dowolnego urzędu gminy. Urzędnik wydrukuje wniosek i przedłoży do podpisu.
  5. Formularz CEIDG-1 jest zintegrowanym zgłoszeniem do CEIDG, Urzędu Statystycznego, Urzędu Skarbowego i ZUS lub KRUS. Zgłasza się na nim rozpoczęcie, zmianę, zawieszenie, wznowienie i zakończenie prowadzenia działalności gospodarczej.

Wymagane dokumenty:

  1. Wypełniony formularz CEIDG-1.
  2. Dowód osobisty (lub paszport) do wglądu.

Miejsce złożenia wniosku:

Referat Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Pajęcznie, ul. Parkowa 8/12

Termin odpowiedzi:

Do końca kolejnego dnia roboczego po dniu złożenia wniosku – czas na wprowadzenie przez Urząd Miejski wniosku do systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).

Tryb odwoławczy:

Brak
Czynność Organu Gminy związana z przyjęciem wniosku, przekształceniem go w formę dokumentu elektronicznego i przesłaniem do CEIDG jest czynnością materialno-techniczną, od której nie przysługuje odwołanie.

Uwagi:

Wniosek o wpis do CEIDG-1 można także złożyć:

  1. w dowolnym Urzędzie Gminy w Polsce,
  2. bezpośrednio elektronicznie do CEIDG,
  3. pocztą do dowolnego Urzędu Gminy w Polsce za notarialnym poświadczeniem własnoręczności podpisu złożonego na wniosku.

Zaświadczeniem o wpisie w CEIDG jest wydruk ze strony internetowej ceidg.gov.pl
BAZA PRZEDSIĘBIORCÓW → NIP →  WYŚWIETL SZCZEGÓŁY → DRUKUJ
Jednostka odpowiedzialna – Minister Przedsiębiorczości i Technologii

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorców
  2. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo Przedsiębiorców

Wymagane załączniki:

Wniosek o wpis do CEIDG 

https://www.biznes.gov.pl/pl/wniosek-ceidg

Sprawę prowadzi:

Referat Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Pajęcznie
Mariola
Trzcina – Inspektor
e-mail: mtrzcina@pajeczno.pl
tel.: 34 311 15 23 wew. 256
Katarzyna Bednarek – podinspektor
e-mail: kbednarek@pajeczno.pl
tel.: 34 311 15 23 wew. 2
48

Powrót
`