SPORZĄDZENIE AKTU ZGONU
Sposób załatwienia sprawy:
Zgłoszenia zgonu dokonuje się w Urzędzie Stanu Cywilnego właściwym ze względu na miejsce zgonu. Zgon należy zgłosić w ciągu 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu. Jeśli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej – w ciągu 24 godzin od dnia zgonu.
Osoba zgłaszająca zgon proszona jest o podanie następujących danych dotyczących osoby zmarłej, których nie zawiera dowód tożsamości: imiona i nazwiska rodowe rodziców, stan cywilny [kawaler/panna, żonaty/zamężna, żonaty/zamężna pozostający(a) w separacji, wdowiec/wdowa, rozwiedziony(a)] oraz imiona, nazwisko i nazwisko rodowe współmałżonka.
Dla dzieci martwo urodzonych, dla których z powodu niemożności wystawienia przez podmiot leczniczy karty urodzenia, nie sporządzono aktu urodzenia, lekarz wydaje kartę zgonu, która jest podstawą pochowania dziecka (aktu zgonu nie sporządza się).
Opłata skarbowa:
Sporządzenie aktu zgonu jest wolne od opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia i odbioru:
Urząd Stanu Cywilnego w Pajęcznie
ul. Parkowa 8/12
Termin załatwienia spawy:
Niezwłocznie.
Wymagane dokumenty:
- Karta zgonu wydana przez służbę zdrowia.
- Dokument tożsamości osoby zmarłej.
Do wglądu:
– dokument stwierdzający tożsamość osoby sporządzającej zgon,
– dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 709).
Sprawę prowadzi:
Urząd Stanu Cywilnego w Pajęcznie
Karolina Wybraniec-Kapela – Kierownik USC
e-mail: usc@pajeczno.pl
tel. 34 311 15 23 wew. 242
Ewa Tokarczyk – z-ca Kierownika USC
e-mail: usc@pajeczno.pl
tel. 34 311 15 23 wew. 242