USTALENIE I ODTWORZENIE TREŚCI AKTU STANU CYWILNEGO
Sposób załatwienia sprawy:
Jeżeli wydano zaświadczenie o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego prowadzonej przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy na podstawie przepisów dotychczasowych, treść aktu stanu cywilnego podlega odtworzeniu, w formie czynności materialno-technicznej, na wniosek osoby, której akt dotyczy, osoby, która posiada w tym interes prawny, a w przypadku odtworzenia aktu zgonu również osoby, która wykaże interes faktyczny.
Opłata skarbowa
– 39 zł
Opłatę skarbową uiszcza się w kasie urzędu lub przelewem na konto: BANK SPÓŁDZIELCZY
W PAJĘCZNIE 86 8265 0001 2001 0071 7171 0001
Miejsce złożenia i odbioru:
Urząd Stanu Cywilnego w Pajęcznie
ul. Parkowa 8/12
Termin załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki.
Wymagane załączniki do pobrania:
Wniosek o ustalenie, odtworzenie treści aktu urodzenia
Wniosek o ustalenie, odtworzenie treści aktu małżeństwa
Wniosek o ustalenie, odtworzenie treści aktu zgonu
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 709),
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U.
z 2021 r. poz. 735), -
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1546
z późn. zm.), -
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 5 lutego 2015 r. w sprawie przenoszenia aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego (Dz. U. z 2015 r., poz. 204),
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z 9 lutego 2015 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru stanu cywilnego oraz akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego (Dz. U. z 2015 r., poz. 225)
Sprawę prowadzi:
Urząd Stanu Cywilnego w Pajęcznie
Karolina Wybraniec-Kapela – Kierownik USC
e-mail: usc@pajeczno.pl
tel. 34 311 15 23 wew. 242
Ewa Tokarczyk – z-ca Kierownika USC
e-mail: usc@pajeczno.pl
tel. 34 311 15 23 wew. 242