Aktualności

Ogłoszenie o naborze partnera – kształcenie ogólne

Ogłoszenie o naborze partnera – kształcenie ogólne
Data publikacji: 21 marca 2018

Otwarty nabór partnera w celu wspólnej realizacji projektu w ramach naboru dla Poddziałania  XI.1.2 Kształcenie ogólne, który został ogłoszony w 07.03.2017 roku w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. , który został ogłoszony przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego

 

Zgodnie z art.33 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020, Miasto i Gmina Pajęczno, ul. Parkowa 8/12, 98-330 ogłasza konkurs na wspólne przygotowanie i realizację projektu w ramach dla Poddziałania  XI.1.2 Kształcenie ogólne

  1. Cel projektu:

Wsparcia placówek kształcenia ogólnego, to jest szkół podstawowych i  gimnazjalnych, w Mieście i  Gminie Pajęczno w zakresie podniesienia jakości kształcenia w tych placówkach na podstawie indywidualnych diagnoz dla każdej ze szkół. Wsparcie będzie obejmowała jeden lub kilka typów działań dostępnych w przedmiotowym konkursie.

Proponowany zakres zadań przewidzianych dla partnera:

Wsparcie merytoryczne i organizacyjne Miasta i Gminy Pajęczno przy przygotowaniu wniosku o dofinansowanie oraz realizacji części zadań obejmujących przedmiotowy projekt.

 

  1. Typy działań przewidziane do realizacji
  2. Wsparcie szkół i placówek realizujących podstawę programową kształcenia ogólnego w zakresie przygotowania uczniów do zatrudnienia lub kontynuacji nauki obejmujące:
    1. doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw/umiejętności
    2. kształtowanie i rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw/umiejętności.
  3. Tworzenie w szkołach i placówkach realizujących podstawę programową kształcenia ogólnego warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu obejmujące:
    1. wyposażenie pracowni szkolnych w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych,
    2. doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli, w tym nauczycieli przedmiotów przyrodniczych, niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu,
    3. kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych, z wykorzystaniem zakupionego wyposażenia lub wiedzy przeszkolonych nauczycieli.
  4. Wsparcie szkół i placówek realizujących podstawę programową kształcenia ogólnego w zakresie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych obejmujące:
    1. wyposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w nowoczesne pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK niezbędne do realizacji programów nauczania, w tym zapewnienie odpowiedniej infrastruktury sieciowo-usługowej,
    2. podnoszenie kompetencji i kwalifikacji zawodowych nauczycieli wszystkich przedmiotów w zakresie korzystania z narzędzi TIK, w tym włączenie narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego,
    3. kształtowanie i rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów
    4. programy rozwijania kompetencji cyfrowych uczniów poprzez naukę programowania.
  5. Wsparcie szkół i placówek realizujących podstawę programową kształcenia ogólnego w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wsparcie ucznia młodszego obejmujące:
    1. doposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt do rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych oraz wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
    2. przygotowanie nauczycieli do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wsparcia ucznia młodszego, rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów i efektywnego stosowania pomocy dydaktycznych w pracy,
    3. wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów młodszych w ramach zajęć uzupełniających ofertę szkoły lub placówki systemu oświaty.

 

  • Wymagania wobec partnera:

 

  1. Partner nie może być podmiotem powiązanym z wnioskodawcą w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1)
  2. Partner musi posiadać doświadczenie w zakresie realizacji projektów finansowanych ze środków EFS
  3. Partner musi posiadać doświadczenie w zakresie realizacji projektów edukacyjnych,
  4. Przy wyborze partnera będą brane pod uwagę następujące kryteria:

 

  1. Zgodność działania potencjalnego partnera z celami partnerstwa, max 4 pkt
  2. Oferowany wkład potencjalnego partnera w realizację projektu, max 4 pkt
  3. Doświadczenie w realizacji projektów o podobnym charakterze, max 2 pkt

 

  1. Oferty składane przez potencjalnych partnerów powinny zawierać:

 

  1. Informacje na temat wkładu partnera w realizację projektu (zasoby: ludzkie, organizacyjne, techniczne, finansowe),
  2. Zaprezentowanie koncepcji realizacji wymienionych zadań przewidzianych dla partnera;
  3. Opis doświadczenia w pozyskaniu i realizacji projektów finansowanych z EFS w zakresie edukacji

 

  1. Oferty składane przez potencjalnych partnerów powinny:

 

  1. być sporządzone w języku polskim;
  2. zawierać dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących;
  3. zawierać pisemne oświadczenie o nie zaleganiu z płatnościami na rzecz podmiotów publiczno-prywatnych, ani wobec innych podmiotów;
  4. zawierać stosowne oświadczenia o posiadaniu potencjału (prawnego, organizacyjnego i merytorycznego) do realizacji proponowanych działań,
  5. zawierać pisemne oświadczenie, iż potencjalny partner jest podmiotem uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie zgodnie z typem beneficjentów wskazanym w RPO Województwa Łódzkiego 2014-2020 oraz doprecyzowanym w Szczegółowym Opisie Osi Priorytetowych RPO Województwa Łódzkiego 2014-2020.
  6. zawierać pisemne oświadczenie, iż potencjalny partner nie podlega wykluczeniu z możliwości ubiegania się o dofinansowanie na podstawie odrębnych przepisów, w szczególności:
  • 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. 2013 r., poz. 885 z późn. zm.);
  • 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769 z późn. zm.);
  • 9 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1417).

 

  • Termin i tryb rozpatrzenia ofert:

 

  1. Oferty zostaną rozpatrzone najpóźniej w terminie 2 dni od daty zakończenia naboru przez Burmistrza Miasta i Gminy Pajęczno
  2. Na podstawie decyzji Burmistrza zostanie zawarta umowa partnerska.
  3. Od decyzji Burmistrza Miasta i Gminy Pajęczno nie przysługuje odwołanie.
  4. Oferty złożone po upływie wyznaczonego terminu nie będą rozpatrywane w konkursie.

 

  • Sposób i termin składania ofert:

 

  1. Wypełnione i opatrzone podpisem osoby upoważnionej dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie w formie pisemnej, osobiście lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres: Gmina Pajęczno, ul. Parkowa 8/12, 98-330 Pajęczno z dopiskiem: „Nabór partnera w celu wspólnej realizacji projektu w ramach naboru dla ramach Działania 11.1.2”
  2. Zgłoszenia należy składać w nieprzekraczalnym terminie 21 dni od dnia publikacji ogłoszenia o konkursie, to jest do dnia 11.04.2018 r.
  3. Informacje dodatkowe: oswiata@pajeczno.pl

 

Ogłaszający zastrzega sobie prawo do negocjowania warunków realizacji zadania oraz do unieważnienia naboru bez podania przyczyny.

 

Pajęczno , dnia 21.03.2018 r.

Powrót